Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(1)
Autor
Kiereś Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Cele wychowania
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Godność ludzka
(1)
Kolektywizm (ideologia)
(1)
Natura ludzka
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Personalizm
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Scripta Philosophiae Classicae)
Spis treści: CZĘŚĆ PIERWSZA, PROBLEM PERSONALIZMU. ASPEKT FILOZOFICZNY: Rozdział I. Stan badań i przegląd stanowisk: 1. Personalistyczny nurt myślowy. Ogólna charakterystyka ; 2. Typologia personalizmów. Próba uporządkowania: 2.1. Personalizmy horyzontalne ; 2.2. Personalizmy teistyczne pozatomistyczne ; 2.3. Personalizmy teistyczne tomistyczne. 3. Problem genezy personalizmu. Rozdział II, Filozoficzne uwarunkowania sporu o człowieka: 1. Problem filozofii. Idealizm versus realizm ; 2. Filozofia. Spór o człowieka. Rozdział III, Realistyczna wykładnia personalizmu: 1. Życie ludzkie. Naczelne aspekty: 1.1. Natura ludzka ; 1.2. Stałość i niezmienność natury ludzkiej. Prawo naturalne ; 2. Człowiek jako osoba: 2.1. Człowiek - "ja" natury rozumnej: 2.2. Dusza ludzka jako podmiot cielesno-duchowej natury człowieka ; 3. Spotencjalizowanie natury ludzkiej. Cechy życia osobowego: 3.1. Zdolność do poznania ; 3.2. Zdolność do miłości ; 3.3. Wolność ; 3.4. Podmiotowość wobec prawa ; 3.5. Zupełność-odrębność bytowa ; 3.6. Godność ; 4. Społeczny kontekst życia ludzkiego: 4.1. Racja bytu społeczności. Otwartość natury ludzkiej ; 4.2. Przyczyna celowa życia społecznego. Dobro wspólne ; 4.3. Podstawowe formy życia społecznego. Rodzina, naród, państwo. CZĘŚĆ DRUGA, KU PERSONALIZMOWI W PEDAGOGICE: Rozdział I, Aspekt historyczny personalizmu w pedagogice ; 1. Grecka paideia ; 2. Chrześcijaństwo a wychowanie: 2.1. Myśl antyczna a chrześcijaństwo ; 2.2. Chrześcijańska paideia ; 3. Problem paedagogia perennis. Rozdział II. Pedagogika dziś: 1. Pedagogika w okresie tzw. transformacji ustrojowej ; 2. Transformacja ustrojowa a problem cywilizacji ; 3. Trzy pedagogiki. Indywidualizm i kolektywizm versus personalizm ; 4. Dylematy współczesnej pedagogiki. Idee wychowawcze: 4.1. Idea wolności ; 4.2. Idea podmiotowości ; 4.3. Idea godności ; 4.4. Idea asertywnej ekspresji ; 4.5. Idea wartości ; 4.6. Idea tolerancji. Rozdział III, Personalistyczna paedagogia perennis. Zarys problematyki: 1. Aspekt teoretyczno-metodologiczny problemu pedagogiki ; 2. Przedmiot teorii wychowania: 2.1. Ludzkie ciało jako przedmiot teorii wychowania ; 2.2. Życie osobowe człowieka jako przedmiot teorii wychowania ; 3. Problem metody w teorii wychowania: 3.1. Wychowanie jako aktualizacja i usprawnianie ; 3.2. Aktualizacja i usprawnianie cnót ; 4. Cel wychowania. Człowiek i jego dobro: 4.1. Problem celu wychowania ; 4.2. Życie indywidualne człowieka ; 4.3. Życie jednostkowe i życie społeczne ; 4.4. Życie doczesne i życie wieczne. Zakończenie: Od wiedzy o człowieku do sztuki wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114911 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej